Paul Manafort Responds to Guardian’s Assange Meeting Allegations, Says Story is ‘Totally False and Deliberately Libelous’

Paul Manafort has responded to the outlandish claims that he had “secret meetings” with Julian Assange, saying that they are “totally false and deliberately libelous.”

The Guardian, who originally published the absurd allegations, has been back peddling extremely hard and trying to stealth edit the article after WikiLeaks announced they would be filing a lawsuit.

“This story is totally false and deliberately libelous. I have never met  Julian Assange or anyone connected to him. I have never been contacted  by anyone connected to Wikileaks, either directly or indirectly,” Manafort said in a statement released on Tuesday.

 

Manafort continued on to assert that, like WikiLeaks, he is considering legal options against the Guardian.

“I have never reached out to Assange or Wikileaks on any matter. We are  considering all legal options against the Guardian who proceeded with this story even after being notified by my representatives that it was false,” Manafort’s statement continued.

GoFundMe to help WikiLeaks cover the cost of a lawsuit raised over $10,000 in 30 minutes.

The Guardian has published claims from unnamed sources that Paul Manafort had ‘secret talks’ with Julian Assange in the Ecuadorian Embassy in London on three occasions. These claims are completely false and the story has been fabricated. The Embassy’s visitor logs – maintained by Ecuador – show no such visits, since they did not occur,” the GoFundMe states. “This is not the first time that the Guardian, and in particular its writer Luke Harding, have fabricated a story about Assange.”


“WikiLeaks is suing The Guardian for libel over this serious fabrication. We must hold The Guardian to account: your contribution will help make this lawsuit possible. Please make a donation today,” the fundraiser description concludes.

The junk report, based on anonymous sources, was originally titled ‘Manafort Held Secret Talks With Assange in Ecuadorian Embassy.” Within 90 minutes, the Guardian changed the headline to add “sources say” and attempt to cover their asses.

The fake news peddlers (who have consistently published wildly inaccurate tales about Assange) next began editing the actual story. While it was originally presented as factual information, it was edited to walk back their claims and deflect responsibility to their “anonymous sources.”

You Might Like